Jola i marysia zbieraja autografy artystow. jola ma o 10 podpisow wiecej niz marysia, autografy zas zerane przez marysie stanowia 66 2/3 % zbiorow joli. ile autografow zebrala kazda z dziewczynek ?






dwa zaklady wyprodukowaly w ubieglym roku towar o lacznej wartosci 25 tys zl. w biezacym roku wartosc produkcji pierwszego zakladu ma wzrosnac o 5%, a drugiego o 20%. laczna wartosc produkcji obu zakladow ma byc wyzsza o 12,8 %. jaka byla wartosc produkcji w kazdym z tych zakladow w ubieglym roku

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T19:32:26+02:00
1]
x=ilość autografów joli
y=ilość marysi

x=y+10
y=66⅔%x

y=⅔x
x-⅔x=10
⅓x=10
x=10:⅓
x=30
y=⅔×30=20
jola zebrała 30, a marysia 20 autografów
2]
x=produkcja 1 zakładu
y=produkcja 2 zakładu

x+y=25 000
5%x+20%y=12,8% z 25 000
x=25 000-y
0,05x+0,2y=0,128×25 000
0,05(25 000-y)+0,2y=3200
1250-0,05y+0,2y=3200
0,15y=3200-1250
0,15y=1950
y=1950:0,15
y=13 000
x=25 000-13 000=12 000
odp. w roku ubiegłym w 1 zakładzie wartość produkcji była równa 12 000zł, a w 2 zakładzie 13 000zł
1 5 1
2010-03-28T19:37:50+02:00
Zadanie 1

66i2/3% = 2/3

Marysia - x
Jola - x+10

x:(x+10) = 2/3 |*(x+10)
x = 2/3(x+10)
x = 2/3x+20/3
x-2/3x = 20/3
1/3x = 20/3 |:1/3
x = 20

Marysia - 20
Jola - 20+10 = 30


zadanie 2

I - x
II - 25-x

x+5%x+25-x+20%(25-x) = x+25-x+12,8%(x+25-x)
x+0,05x+25-x+0,2(25-x) = 25+0,128*25
1,05x+25-x+5-0,2x = 25+3,2
0,05x+30-0,2x = 28,2
-0,15x = 28,2-30
-0,15x = -1,8 |:(-0,15)
x = 12

I - 12
II - 25-12 = 13
(to w tysiącach :D)
1 5 1
2010-03-28T19:39:04+02:00

x- M
y- J


y = x + 10
x = 66 i 2/3 % y

x = 2/3y
y - 2/3y = 10
1/3y = 10
y = 10 : 1/3
y = 30
x = 30 * 2/3 = 20

Marysia ma 20 podpisów, a Jola 30.

------------------------------------------------------------

I z. -> y
II z. -> x

y + x = 25 000
5%y + 20%x = 12,8% z 25 000
y=25 000 - x
5% = 0,05
20% = 0,20
0,05y + 0,20x = 0,128 * 25 000
0,05 (25 000-x) + 0,2y = 3200
1250 - 0,05y + 0,2x = 3200
0,15x = 3200 - 1250
0,15x = 1950
x = 1950 : 0,15
x = 13 000
y = 25 000 - 13 000 = 12 000

W pierwszym zakładzie 12 tys, a w drugim 13 tys.
1 5 1