1
w sprzedaży komisowej po obniżce ceny o 25% samochód kosztuje 9600 zł. jaka była cena tego samochodu przed obniżką?

2
kurtka kosztowała 125zł.najpierw obniżono jej cenę o 20% a potem jeszcze o 30% ile kosztowała kurtka po 1 obniżce a ile po 2 ?

proszę pomóżcie!
:)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T11:43:06+01:00
1.
25% - obniżka
100% - cena początkowa
x - cena początkowa
100% - 25% = 75%
75% - 9600zł

(9600 : 75%) * 100% =12800zł

Odp. Cena początkowa samochodu wynosiła 12800zł.


2.
125zł - cena początkowa
20% = 0,2
30% = 0,3

pierwsza obniżka:
125zł - 125zł * 0,2 = 100zł

druga obniżka:
100zł - 100zł *0,3= 70zł

Odp. Po pierwszej obniżce kurtka kosztowała 100zł, a po drugiej 70zł
2009-10-31T11:44:52+01:00
1. 9600 x 25 % = 2400
9600 + 2400 = 12000

2. 125 x 20 % = 25
125 - 25 = 100

100 x 30 % = 30
100 - 30 = 70
odp. po jednej obnizce kurtka kosztowala 100 zl a po drugiej kosztowala 70 zl
2009-10-31T11:46:34+01:00
1.
100%-25%=75%
9600zł = 75%
9600:75%=9600:75/100=9600*100/75=12800zł
Odp. : Samochód przed obniżką kosztował 12800zł.

2.
125zł*20%= 125*20/100=25zł
125zł-25zł=100zł (Tyle kosztowała kurtka po 1 obniżce.)

100zł*30%=100*30/100=30zł
100zł-30zł=70zł (Tyle kosztowała kurtka po 2 obniżce.)