Odpowiedzi

2010-03-28T21:04:29+02:00
DNA składa sie z pojedynczych nukleotydow, polaczonych szeregowo. Pojedynczy nukleotyd tworza trzy elementy:
-cukier-deoksyryboza
-zasada azotowa
-reszta kwasu fosforowego
Nukleotydy lezace obok siebie tworza nić. DNA sklada sie z dwoch nici ulozonych rownolegle i spiralnie skreconych wokol siebie. Taki model nazywamy podwojna helisą. W DNA wystepuja cztery rodzaje nukleotydow. Kazdy zawiera jedna z czterech zasad azotowych:
-adenine
-cytozyne
-guanine
-tymine.
Komplementarnosc zasad- adenina z jednej nici zawsze laczy sie z tymina z drugiej nici, podobnie cytozyna z jednej nici tworzy pare z guanina z drugiej nici
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T21:05:00+02:00
Sposób skręcenia - w prawo
budowa pojedynczego nukleoidu - obszar komórki prokariotycznej zawierający genofor, budowa: nie posiada otoczki jądrowej, genofor to zwykle kolista cząsteczka DNA.
NUKLEOTYD- bo mniemam, ze o to Ci chodzilo, składa się z cukru, zasady azotowej, reszty fosforanowej
Sposób połączenia kolejnych nukleoidow: nie lacza sie ze soba
sposób polaczenia nukleotydów: łączą się wiązaniem fosfodiestrowym pomiędzy 5'fosforanem jednego nukleotydu a grupa 3'hydroksylowa cukru następnego nukleotydu

komplementarnosc par zasad- prawidłowość w łączeniu się zasad azotowych w kwasach nukleinowych (w DNA guaina jest komplementarna z Cytozyną, adenina z tyminą, w RNA zamiast adeniny występuje uracyl)

PS. Mniemam, że masz błąd, bo nie chodzi o nukleoid, tylko o nukleotyd:) na wszelki wypadek podalam Ci obie nazwy:)
1 1 1