1.W pewnym państwie wszyscy obywatele płacą taki sam procent podatku od każdego zarobionego dukata. Jaki procent dochodów stanowi w tym państwie podatek, jesli od kwoty 2000 dukatów w formie podatku trzeba przekazać do skarbu państwa 330 dukatów ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T19:43:21+02:00
2000 dukatów - 100%
330 dukatów - x%

2000x = 33 000
x= 16,5%

Odp. Podatek stanowi 16,5% dochodu.
27 4 27
2010-03-28T19:44:04+02:00
2000 - 100 %
330 - x
x = 16,5 % - taki jest podatek
44 4 44