Zad 5 strona 30 matematyka z plusem klasa 6 Wyrażenia algebraiczne. Jak ktoś ma to niech napisze lub rozwiąże:
Ela i Jola są bliźniaczkami. Ile lat ma Kasia?
Jola mówi: Jestem o 8 lat starsza od Kasi.
Ela mówi: Jestem 3 razy starsza od Kasi.
.......-wiek Kasi
.......-wiek Eli
.......-wiek Joli

........ = ...........
wiek Eli = wiek Kasi

Sprawdzenie:

Wiem ile lat ma Kasia tylko nie wiem jak zapisać obliczenia w postaci wyrażeń;/

Prosze o szybkie rozwiązanie zadania dam najlepszego od razu

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T19:56:15+02:00
X= wiek Joli i Eli
y=wiek Kasi
x -8 =y
x =y*3
3y-8=y
2y=8/:2
y=4
Wiek Kasi-4
Wiek Eli -12
Wiek Joli -12



2 5 2
2010-03-28T20:05:48+02:00
Y- wiek Kasi
x- wiek Joli i Eli

x-8=y
x=y*3
3y-8=y
2y=8/:2
y=4- wiek kasi

x-8=4 x=8+4 x=12- wiek Joli i Eli


2 5 2