Odpowiedzi

2010-03-28T19:56:22+02:00
1) wzór na pole kwadratu to P= a×a, ale że kwadrat jest również rombem to możemy skorzystać ze wzoru :
P= ½ ×d₁ × d₂
d₁,₂ - przekatne
d = 7 cm
P= ½ × 7×7 = 24½ cm ²
2) 120 cm - 10 cm = 110 cm - a
80 cm - 10 cm = 70 cm - b
P = a×b
P = 110 × 70 = 7700 cm ²
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T20:01:41+02:00
1)
a√2 - wzór na przekątną
a√2 = 7 | : √2
a = 7/√2 * √2/√2
a = 7√2 / 2
a = 3,5√2
Pole = a²
Pole = 3,5√2 ² = 12,25 * 2 = 24,5 cm²

2) 100 * 60 = 6000 cm²