W niektórych pociągach mogą być przewożone przesyłki tak zwane przesyłki konduktorskie.
Masa przesyłki nie może przekraczać 10 kg, jej MAX wymiary 20cmX40cmX50cm.
a) oblicz pole powierzchni całkowitej tego prostopadłościanu ?
b)ile litrów wody mieści się w prostopadłym naczyniu o takich wymiarach ?
c) siatka takiego prostopadłościanu składa się z sześciu prostokątów/ jaki wymiary ma prostokąt o najmniejszym polu.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T20:19:23+02:00
Najlepiej na początku zamienić na dm
2dmx4dmx5dm
a) 2*4*5=40dm3
b) 40l
1dm3=1l
c)najmniejszy będzie: 20cmx40cm
2010-03-28T20:19:42+02:00
20cm=2dm , 40cm=4dm , 50cm=5dm

a.) (5*4)*2 + (4*2)*2 + (5*2)*2 =40+16+20= 76dm² P= 76dm² [kwadratowych]

b.) --------- przykro mi tego nie wiem

c.) 1. 5dm*4dm=20dm 2. 2dm*4dm=8dm 3.) 2dm*5dm=10dm
Odp.: najmniejszy jest 2dm*4dm=8dm

myślę, że trochę pomogłam. :]

ej ten na górze .. źle. pole całkowite! czyli każdy bok osobno i później wszytsko dodać do siebie!