Odpowiedzi

2009-10-31T12:12:48+01:00
Odruchowe zmiany kształtu soczewki (u człowieka i wielu zwierząt) lub jej odległości od siatkówki (u niektórych zwierząt) dostrajające ostrość obrazu padającego na siatkówkę. Akomodacja sterowana jest przez układ nerwowy a wykonywana przez grupy maleńkich mięśni leżących w oku.Zachodzi np. u kotów.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T12:17:25+01:00
Akomodacja to umiejętność dostosowania istniejącego układu do panujących warunków.

lub

Odruchowe zmiany kształtu soczewki lub jej odległości od siatkówki dostrajające ostrość obrazu padającego na siatkówkę. Akomodacja sterowana jest przez układ nerwowy a wykonywana przez grupy maleńkich mięśni leżących w oku.

Występuje u gadów, ssaków (w tym u człowieka), ryb.
1 5 1