Dwaj koledzy Tomek i Adam , odrabiają pracę domową z matematyki.Tomek rozwiązuje jedno zadanie w 4 minuty a Adam w 6 minut . Gdy Tomek rozwiąże wszystkie zadania,Adamowi zostaną jeszcze 2.Ile zadań mają do rozwiązania chłopcy

Na jutroo to mamm proszee o rozwiazaniee ;)))

2

Odpowiedzi

2010-03-28T20:09:11+02:00
X:6 = (x-2) : 4 | *6
x= 2x -4 | -2x
x=4

odp. Mają 4 zad do rozwiązania
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T20:15:20+02:00
(x-2) : 4 Zadania rozwiązywane przez Tomasza
x : 6 Zadania rozwiązywane przez Adama

(x -2) : 4 = x : 6
1/4x - 0,5 = 1/6x
1/4x - 1/6x = 0,5
3/12x - 2/12x = 0,5
1/12x = 0,5
x = 6

Odp. Mają do rozwiązania 6 zadań.