Uczniowie postanowili pomalować blaty ławek .
Każda ławka ma blat w kształcie prostokąta o wymiarach 0,6 m na 1 m .
Jedna puszka farby przy malowaniu pierwszej warstwy wystarcza na 12 m ² powierzchni a na drugą warstwę zużycie jest o połowę mniejsze .
Na pomalowanie ilu ławek wystarczy jedna puszka farby , zakładając że każda ławka jest malowana dwukrotnie ?
Zapisz obliczenia .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T20:10:38+02:00
P=0,6*1=0,6

12m:0,6=20 ------> jedna warstwa

20:2=10 ----->dwie warstwy


odp.Wystarczy na pomalowanie 10 ławek:P
2 1 2
2010-03-28T20:13:51+02:00
P= 0,6 x 1= 0,6 m2
12:0,6= 120:6= 20 +10=30:2=15
Odp. Starczy farby na pomalowanie 15 ławek.
2 1 2