1. "Opracuj program trzydniowej wycieczki turystycznej po wybranym kraju Europy. Określ, kto będzie uczestnikiem wycieczki. Przyjmij, że dzień turystyczny trwa 12 godzin. Przedstaw obiekty i obszary oraz ich opis."

Proszę o krótkie, zwięzłe, konkretne opisy. Ma to zająć około 0.5 strony formatu A5.

2. "Wymień rodzaje walorów turystycznych (3). Do każdego z rodzajów podaj przykład z twojego regionu, terenu Polski lub ze świata."

Krótko i zwięźle.

3. "Wymień czynniki, które przyczyniły się do wzrostu liczby podróży odbywanych w celach turystycznych pod koniec XX i na początku XXI wieku."

2

Odpowiedzi

2009-10-31T20:34:31+01:00
1. HISZPANIA.
Barcelona- miasto w północno-wschodniej hiszpani, najpiękniejsze zabtki w barcelonie są stworzone przez Antoniego Gaudiego.
zabytki:
ławka Gaudiego- Ławka w barcelońskim parku Guell (najdłuższa)
bazylika Gaudiego- Sagrada Familia w barcelonie
Casa Milà- budynek Gaudiego w Barcelonie
Park Güell- Park w barcelonie
Lloret de mar- hiszpański kurort, leży nad morzem śródziemnym
zabytki:
gotycki kościół z początku XV w. z kolorowymi dachówkami
ufortyfikowany, prywatny zamek z 1929 r.
pomnik sardany
cmentarz z nagrobkami w stylu katalońskiej secesji
pomnik żony rybaka
ogrody św. Klotyldy
aqua park- największy w całej hiszpani;)
Madryt- stolica hiszpani.
Atrakcje:
stadion Real Madryt- cały dzień zwiedzanie (serioo byłam tam to wiem;p)
Wycieczka przeznaczona dla młodzieży szkolnej.
2. W Świętokrzyskim:
Góry Świętokrzyskie (i św. Krzyż)
Pałacyk Henryka Sienkiewicz w Oblęgorku
Kadzielnia
3.szybsze przemieszczanie i przez to większa ilość podróży(samoloty, samochody)
ciekawość do nowych miejsc
x)
4 1 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T21:03:38+01:00
1) HISZPANIA:

DZIEŃ I

Akwedukt w Segowii jest jednym z najważniejszych i najlepiej zachowanych reliktów rzymskiej obecności na półwyspie Iberyjskim. Jest też symbolem Segowii, uwiecznionym nawet na herbie miasta.

Bazylika katedralna Nuestra Señora del Pilar największa świątynia barokowa w Hiszpanii i jedna z najważniejszych świątyń w tym kraju, znajdująca się w Saragossie (drugą katedrą archidiecezji saragoskiej jest kościół San Salvador - La Seo).

Obiad

Casa Milà znaczy Dom Milí - to budynek w Barcelonie powstały w latach 1906-1910. Znajduje się na rogu ulic Passeig de Grácia i Provença, w środkowej części miasta.

Most Biskajski most gondolowy ponad ujściem rzeki Nervión (Ibaizabal), w hiszpańskim Kraju Basków w prowincji Bizkaia.

DZIEŃ II

Park Güell duży ogród z elementami architektonicznymi w Barcelonie przy ulicy Olot, bocznej alei Santuari de la Muntanya, w północno-centralnej części miasta.

Katedra w Walencji to siedziba diecezji miasta Walencja w Hiszpanii. Jest poświęcona Matce Bożej.

OBIAD

Escorial kompleks pałacowo-klasztorno-biblioteczny w San Lorenzo de El Escorial, 45 kilometrów na północny zachód od Madrytu.

Alhambra dawna twierdza mauretańskich kalifów, zbudowana w XIII-XV w Grenadzie w andaluzyjskim regionie Hiszpanii.

DZIEŃ III

La Sagrada Família secesyjny kościół w Barcelonie w Katalonii, uważany za główne osiągnięcie jej projektanta, katalońskiego architekta Antoniego Gaudí. Sagrada Família ma status bazyliki, a nie katedry, jak czasem się uważa.

Szpital św. Pawła w Barcelonie zespół budynków zaprojektowanych przez Lluisa Domènecha i Montanera, jednego z najważniejszych przedstawicieli katalońskiej secesji.


2) Bar i Doliński w zależności od charakteru atrakcji wyróżniają walory:

wypoczynkowe (tereny o atrakcyjnym środowisku przyrodniczym, urozmaiconym ukształtowaniu powierzchni)
osobliwości przyrodnicze oraz elementy kultury materialnej i duchowej.
specjalistyczne: obszary umożliwiające uprawianie: wędkarstwa, myślistwa, jeździectwa, kajakarstwa

3) tanie podróże
wygodna podróż
zainteresowanie światem
wieksze zarobki

PROSZE
3 2 3