Na przeciwko siebie poruszają się 2 samochody fiat 126 p. o masie 600 kg. i polonez o masie 800 kg. w wyniku zderzenia samochody sczepiają się i pozostają na miejscu. Prędkość poloneza wynosiła 10 m/s. Oblicz wartość prędkości z jaką poruszał się Fiat 126p.?

Pilne :D

2

Odpowiedzi

2010-03-28T20:35:47+02:00
P₁-p₂=0 -zasada zachowania pędu
p₁=p₂
m₁v₁=m₂v₂
v₁=m₂v₂/m₁
v₁=800kg×10m/s:600kg
v₁=13,3m/s
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T20:42:32+02:00
Na przeciwko siebie poruszają się 2 samochody fiat 126 p. o masie 600 kg. i polonez o masie 800 kg. w wyniku zderzenia samochody sczepiają się i pozostają na miejscu. Prędkość poloneza wynosiła 10 m/s. Oblicz wartość prędkości z jaką poruszał się Fiat 126p.?

m1=600kg
m2=800kg
v2=10m/s
v1=?


z zasady zachowania pędu mamy:
m1v1+m2v2=(m1+m2)v
ale v=0
węc

600kg*v1+800kg*10m/s=0
6000kg*v1=-8000kg*m/s


v2=-8000kg*m/s/600kg
v2=-80/6 m/s

- Swiadczy o zwrocie przeciwnym, a wartość wynosi 13 i 1/3m/s
2 3 2