Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T20:23:53+02:00
Slimak ;
- asymetryczna (prawoskretna lub lewoskterna budowa ciala)
- muszla zewnetrzna ,pojedyncza , prawoskretna lub lewoskretna
- czesci ciala ; glowa , noga , worek trzewiowy
- uklad oddechowy ; silnie ukrwiona jama plaszcza (slimaki plucodyszne) , pierzaste skrzela (slimaki skrzelodyszne)
-uklad krwionosny ; otwarty , krew (hemolimfa) glownie bezbarwna lub niebieska z hemocyjanina , radziej czerwona z hemoglobina
- budowa serca ; przedsionek i komora lud dwa przedsionki i komora
- uklad nerwowy ; trzy typy zwojow nerwowych (głowowe nozne trzewiowe) połaczone pniami nerwowymi , najlepiej rozwiniety u drapizenych , u niektorych drabinka brzuszna
- uklad wydalniczy ; nerki powstajace z przeksztalconych matanefrydiow otwartych do worka osierdziowego , moczowody uchodza do jamy plaszczowej
- rozmnazanie i rozwoj ; płciowe , obojniacze , lub rozdzielnoplciowe , zaplodnienie zewnetrzne albo krzyzowe , rozwoj prosty 9pluco duszne) lub zlozony (skrzelodyszne)
3 3 3
2010-03-28T20:24:24+02:00
MRÓWKA

Głowa mrówki posiada żuwaczki, które są narządem aparatu gębowego. Chwytają one nimi pożywienie lu też bronią się. Posiadają oczy i przyoczka,które są pojedyńczymi narządami wzroku. Każda mrówka posiada także czułki, które przeważnie są zgięte. Posiadają 3 pary odnóży. Przednie posiadają liczne haczyki, którymi mrówki czyszczą czółki oraz aparat gębowy. Posiadają odwłok,który przeważnie nie posiada żądła. W gruczole jadowym mają natomiast silny kwas mrówkowy.


Mrówki budują niezwykle skopmlikowane "domy" które w przewżającej części zamieszkują robotnice. W zależności od gatunku istnieją różne typy mrowisk.

Mrówki żwyią się zarówno roślinami jak i zwierzętami. Są one pożyteczne, ponieważ pozbywają się wielu gatunków larw zamieszkujących lasy. Jak na swoje rozmiary mrówki są niezwykle silnymi zwierzętami i potrafią przenosić pokarmy większe i cięższe od siebie.

Pozdrawiam i proszę o naj ;)
4 4 4