Odpowiedzi

2010-03-28T20:16:22+02:00
Przygotowano roztwór zawierający 24,5 g soli w 100 g wody. Oblicz stężenie procentowe tego roztworu.

cp=2450/124,5=19,7%
2 4 2
2010-03-28T20:17:36+02:00
Cp=Ms/Mr*100%
Cp=2450:124,5=19,67%
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T20:18:23+02:00
Przygotowano roztwór zawierający 24,5 g soli w 100 g wody. Oblicz stężenie procentowe tego roztworu.
ms - masa substancji
mr - masa roztworu
Cp - stężenie procentowe

Cp=(ms/mr)*100%
mr=ms+mH2O
ms=24,5g
mH2O=100g
mr=24,5g+100g=124,5g

Cp=(24,5/124,5)*100%=ok.19,68%
3 5 3