Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T20:22:52+02:00
Ojciec - x
syn - 56-x

x+4 = 3(56-x+4)
x+4 = 168-3x+12
x+3x = 168+12-4
4x = 176 /:4
x = 44
56-44 = 12
ojciec ma 44 lata, syn 12
2010-03-28T20:27:50+02:00
No to tak :
ojciec=x
syn= 56-x
i teraz tak :
x + 4 = 3(56-x+4)
x + 4 = 168-3x+12
x + 3x = 168+12-4
4x = 176 : 4
czyli jak sie podzieli 176 na 4 to wyjdzie 44
x= 44
56 - 44 = 12
czyli tata ma 44 lata, a syn 12 ;)
pozdrawiam . ;)