Odpowiedzi

2010-03-28T20:22:15+02:00
Ojciec - x
syn - 56-x

x+4 = 3(56-x+4)
x+4 = 168-3x+12
x+3x = 168+12-4
4x = 176 /:4
x = 44
56-44 = 12
ojciec ma 44 lata, syn 12
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T20:30:08+02:00
Ojciec i syn mają razem 56 lat. Ile lat ma ojciec obecnie jeżeli za 4 lata będzie 3 razy starszy od syna ?

x - obecny wiek ojca
y - obecny wiek syna

x+4 - wiek ojca za 4 lata
y+4 - wiek syna za 4 lata

{x+y=56
x+4=3(y+4)
{x+y=56
x+4=3y+12
{x+y=56 /*(-1)
x-3y=12-4
{-x-y=-56
x-3y=8
+ _______
-4y=-48 /:(-4)
y=12

x+12=56
x=56-12
x=44

{y=12
x=44

Odp.: Ojciec ma obecnie 44 lata.
1 5 1
2010-03-28T20:32:45+02:00
X-wiek ojca za 4 lata
56-x- obecny wiek syna
x+4 = 3(56-x+4)
x+4 = 168-3x+12
x+3x = 168+12-4
4x = 176 |:4
x = 44
56-44 =12
ODPOWIEDZ: Ojciec ma 44 lat, a syn ma 12 lat.