Funkcja liniowa określona jest wzorem y=-1/2x-2.
a)Napisz wzór funkcji liniowej,której wykres jest równoległy do wykresu podanej funkcji i przecina oś y w punkcie (0,4).
b)Oblicz miejsca zerowe obu funkcji.
c)Narysuj wykresy obu funkcji w jednym układzie współrzędnych.

pilne!!pomużcie!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T21:09:17+02:00
A ) zeby byly równolegle to musi byc spelniony warunek ; a1=a2 wiec a musi byc rowne - 1/2 , aby przecielo sie w punkcie (0,4) to wyliczymy b
podstawiamy pod wzro y=ax+b wartosci z punktu (0,4) zero pod miejsce x a 4 pod miejsce y
wiec mamy
y=ax+b
4=-1/2 x 0 +b
b=4
bedzie to funkcja o wzorze y=-1/2 +4
b)aby obliczyc miejsca zerowe nalezy przyrównac funkcje do zera ;
-1/2x-2=0
-1/2x=2 / : (-1/2)
x= -4

-1/2+4=0
-1/2x=-4 /(-1/2)
x= 8

c w zalaczniku
3 4 3
2010-03-28T21:16:05+02:00