Odpowiedzi

  • nbox
  • Początkujący
2010-03-28T20:21:54+02:00
Ponieważ im bliżej słońca, tym cieplej. ziemia jest kulą więc wyprzuszenie pada na równik, gdzie jest najcieplej. Ziemia także ma taką rotacje taką, że promienie słabiej docierają do biegunów.
3 3 3
2010-03-28T20:22:15+02:00
Na równiku temperatury powietrza osiągają swoje najwyższe szczyty , dlatego oddalając sie od niego czy na południe czy na północ temperatura spada. Dochodząc do strefy okołobiegunowej ,gdzie temperatury są odwrotne do temp. równikowych i osiągają skale minusową.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T20:23:32+02:00
Hmm... Na chłopski rozum to równik jest punktem gdzie słonce jest najbliżej globu ziemskiego, więc temperatura tam jest najwyższa np. są to kraje Afrykańskie, dlatego tamtejsi ludzie maja ciemną skórę potocznie mówimy na nich murzyni. Czym dalej od równika tym zimniej a to dlatego, że jest bliżej biegunów, które są miejscami gdzie słonce jest najdalej, więc dochodzi tam najmniej ciepła.Żyją tam małe ilości ludzi są to tak zwani eskimosi najmniejsza temperaturę zanotowano o ile się nie mylę 89 stopni C na stacji Wostok.

Miłego dnia mam nadzieje, że pomogłem.
2 4 2