Zad 1
Na placu zabaw bawia się dzieci. Połowa z nich gra w piłkę, a 10% biega bez celu i krzyczy, 20% gra w gumę , a reszta , czyli sześcioro dzieci, bawi się w piaskownicy . Ile dzieci jest na placu zabaw ?

zad 2
W stawie pana Ludwika pływaja grube ryby, a także płotki i leszcze. Grube ryby stanowią 5% wszystkich ryb, a płotki -80% pozostałych. Leszczy w tym stawie jest 38 . Ile grubych ryb pływa w tym stawie. ?

i teraz ostatnie zad dla chętnych

Hurtownik kupił 2 tony bananów. 4?5 bananów sprzedał z zyskiem 12% ., a resztę sprzedał z zyskiem 5% . Na całej transakcji zarobił 424 zł. Ile zapłacił za wszystkie banany . ?

Proszę , żeby wszystkie obliczenia były napisane, (wzmagajcz naucyzciel). :|
a i rozpisane , a następnie ułozone i rozwiązane równanie.

DAM NAAAAAJ. ! xdd

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-28T20:24:39+02:00
Zad1.
0,5x(gra w piłkę)+0,1x(biega i krzyczy)+0,2x(gra w gumę)=0,8x
x-0,8x=0,2x-bawi się w piaskownicy
0,2x=6/:0,2
x=30
odp.na placu jest 30 dzieci

zad2.
grube ryby-5%x
płotki-80%y

y=95%*x

20%y=38
0,2y=38 /:0,2
y=190-płotki+leszcze

190=95%
x=100%

190=95%x
0,95x=190 /:0,95
x=200

5%*200=10


Odp. W stawie pływa 10 grubych ryb.

zad3.


t - waga bananów
4/5 - sprzedaż z zyskiem 12% - 1,6t
1/5 - sprzedaż z zyskiem 5% - 0,4t
424zł - cały zysk
x - koszt bananów

4/5x*0,12+1/5x*0,05=424

wyciągam x przed nawias

x(0,096+0,01)=424

x=424/0,106

x=4000

Odp.Koszt bananów to 4000 zł.
2010-03-28T20:26:00+02:00
Liczba wszystkich- x
gra w piłkę- 1/2 x
biega 10 %
gra w gumę- 20%
piaskownica-6

Rozwiązanie:
x=1/2x+0,1+0,2x+6
x-0,8x=6
0,2x=6
x=30