Dane jest równanie 2x-4y+6=0.
a)Przekształć to równanie do postaci y=ax+b.
b)Przedstaw graficznie równanie w układzie współrzędnych.
c)Sprawdz ,czy pary liczb (-1,1) i (3,-2) należą do zbioru rozwiązań tego równania.

duzo punktów!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T20:29:58+02:00
Dane jest równanie 2x-4y+6=0.
a)Przekształć to równanie do postaci y=ax+b.

-4y=-2x-6
4y=2x+6
y= 1/2x + 3/2

b)Przedstaw graficznie równanie w układzie współrzędnych.

załacznik

c)Sprawdz ,czy pary liczb (-1,1) i (3,-2) należą do zbioru rozwiązań tego równania.

(-1,1)

1= (1/2)*(-1)+3/2
1=(-1/2)+3/2
1=1
lezy

(3,-2)
-2=(1/2)*3+3/2
-2=3/2+3/2
-2 =/= 3
nie lezy
2 5 2
2010-03-28T20:30:04+02:00
A).
2x-4y+6=0
-4y=-2x-6
1y=0,5x+1,5

x-2 0
y0,5 1,5

nie należa
reszta w załaczniku
2 3 2