Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T12:55:35+01:00
Długość łuku : Dł. okręgu= 2IIr
45s / 360s= 1/8
1/8 * 2II*4=1/8* 8II=1II

Pole koła= IIr kwatrad
Pole wycinka= 1/8 * II16=2II
2009-10-31T13:14:26+01:00
Z definicji miary lukowej kata
α=łuk/promien
pole wycinka mozna policzyc jak
pole "krzywego trojkata"
gdzie podstawa jest łuk a wysokoscia promien

DENE
r=4
α=45°=π/4[rd]

ł=αr=π/4*4=π
r=3

Sw=1/2łr=1/2αr²=1/2*π/4*16=2π j²
====================================

alfa=120=2/3π
r=3
ł=2/3π*3=2π
Sw=1/2łr=3π

===================================
c)alfa=210=7/6π
r=6
ł=αr=7π
Sw=1/2łr=21π
=====================================
d)alfa=150=5/6π
r=5
ł=αr=25/6π
Sw=1/2łr=0.5*25/6π*5=0,01/6π



Pozdrawiam