Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T20:47:30+02:00
A) 12cm 20cm 24cm
b) 5cm 8 i 1/3cm 10cm
c) 3,6cm 6cm 7,2cm
2010-03-28T20:48:30+02:00
Trójkąt a,b,c ma długość 3cm,5cm,6cm. Oblicz długość boków trójkąta podanego do a,b,c w skali
a) 4
b) 5/3
c)1,2

Każdy bok należy pomnożyć przez skalę
a) bok a * 4 = 3cm * 4 = 12cm
bok b * 4 = 5cm * 4 = 20cm
bok c * 4 = 6cm * 4 = 24cm

b) bok a * 5/3 = 3cm * 5/3 = 5cm
bok b * 5/3 = 5cm * 5/3 = 25/3cm = 8 i 1/3 cm
bok c * 5/3 = 6cm * 5/3 = 10cm

c) bok a * 1,2 = 3cm * 1,2 = 3,6cm
bok b * 1,2 = 5cm * 1,2 = 6cm
bok c * 1,2 = 6cm * 1,2 = 7,2cm