Siedziały wróble na strachu na wróble. Początkowo na lewym ramieniu siedziało 2 razy więcej wróbli niż na prawym. Potem cztery wróble przeniosły się z lewego ramienia na prawe i wówczas po obu stronach było tyle samo wróbli. Ile wróbli siedziało na strachu na wróble ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T20:49:28+02:00
X - ilość wróbli na prawym ramieniu
2x - ilość wróbli na lewym ramieniu

x + 4 = 2x -4
x - 2x = -4 -4
-1x = -8 /: (-1)
1x = 8


prawe: 8
lewe: 2 x 8 = 16
16 = 8 = 24

Odp.Na strachu na wróble siedziały 24 wróble.

Licze na najlepsze:).
102 4 102
2010-03-28T20:51:40+02:00
X-ilość wróbli na lewym
y-ilość wróbli na prawym

x=2y
y+4=x-4

y+4=2y-4
-y=-8
y=8

x=2y
x=16

suma wróbli= 16+8= 24
27 3 27