Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-28T20:58:54+02:00

no to wiedz tak.
sin30=1/2
sin30=x/1/2d
sin30=x/10
1/2=x/10
x=5
a=2x
a=10

Tw.Pit.
b²+a²=d²
b²+100=400
b²=300
b=10√3

Obw = 2a+2b
Obw = 20+20√3
2010-03-28T21:08:19+02:00
Jesteś pewna, ze pod kątem 60 czy raczej pod kątem 90 bo w tedy spokojnie można by było opbliczyć pitagorasem
(a)2+(b)2=(c)2
100+100=(c)2
(c)2=200
c=10(pierwiastek2)