Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T21:11:55+02:00
Pole podstawy: 6^2*pierwiastek z 3 / 4
czyli 9pierwiastki z 3 (wybacz, że pisemnie pisze pierwiastki)

Pole boczne: jeżeli krawedz ma 5, to mozna z pitagorasa obliczyć h bocznej sciany

h^2 + 3^2 (3, bo połowa krawedzi podstawy) = 5^2

h^2 = 25 - 9
h^2 = 16
h = 4

Czyli pole boczne: 3 * (6*4/2) = 3 * 12 = 36

Pole całkowite: pole postawy + pole boczne
Pc = 36 + 9 pierwiastków z 3 (jeszcze można 9 wywalić przed nawias ---> 9 (4+pierwiastki z 3)
2010-03-28T21:14:26+02:00
P = Pp+Pb

trzeba obliczyć wysokość ściany bocznej z Pitagorasa:
3²+h²=5²
9+h²=25
h²=16
h=4

P= 6√3/4 + 3 * (6 * 4)/2
P=3√3/2+3*12
P=3√3+36