Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T21:05:09+02:00
Świętowanie Niedzieli Zmartwychwstania rozpoczyna celebracja Wigilii Paschalnej. Jest to pierwsza i najważniejsza chrześcijańska celebracja liturgiczna, ponieważ w niej Kościół czuwając oczekuje zmartwychwstania Chrystusa i obchodzi je w sakramentalnych znakach. W Wigilii Paschalnej mają swoje źródło wszystkie inne formy kultu sprawowanego w Kościele.Wigilia Paschalna nie należy do Wielkiej Soboty, ale do Niedzieli Zmartwychwstania, czyli Niedzieli Wielkanocnej i dlatego powinna rozpocząć się po zmroku, a najlepiej w nocy.
2010-03-28T21:05:50+02:00
Wigila Zmartwychwstania czyli wielkanoc jest to święo poprzedzające dzień Zmartwychwstania Pańskiego (Jezusa Chrystusa), wigilia zmartwychwstania jest świętem ruchomym, przypadającym w niedzielę po pierwszej wiosennej pełni księżyca.
2010-03-28T21:06:19+02:00
Wigilia to ogólnie znaczy jeden dzień przed jakimś wydarzeniem.Wigilia Zmartwychwstania to znaczy dzień przed zmartwychwstaniem Jezusa Chrystusa. Jest to Czwartek a w czwartek Jezus ustanowił eucharystię.
1 1 1