Odpowiedzi

2010-03-28T21:17:39+02:00
Pięta Achillesa - czuły punkt. Wrażliwy na dany temat.
Stajnia Augiasza - nieład, nieporządek, chaos.
Wrócić z tarczą lub na tarczy - przegrać lub wygrać bitwę.
Przekroczyć Rubikon - podjąć decyzje.
Kości zostały rzucone - podjąć decyzje.
Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu - Rzym był jednym z pierwszych miast i pełno dróg do niego prowadziło.
Zdobyta Grecja pokonała dzikich zwycięzców - rzymianie przejęli kulturę greków.
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T21:22:32+02:00
Oko za oko - coś za coś
Pięta Achillesa - słaby punkt
Pola elizejskie - raj
Stajnia Augiasza - miejsce bardzo zabrudzona zaniedbane
Syzyfowa praca - daremna praca
Węzeł gordyjski - skomplikowana sprawa
Spartańskie wychowanie - surowe wychowanie
Puszka Pandory - źródło nieszczęść
Drakońskie prawo - surowe prawo
Nić Ariadny - sposób na wyście z trudnej sytuacji
Koń trojański - podstęp, ukryte niebezpieczeństwo


3 4 3