Odpowiedzi

2009-10-31T13:27:30+01:00
A)
r = 5
S - pole wycinka

S = ½α * r² = ½*72*25 = 900 cm²

b)
α = 150°
l = ½π = 90°

l = α * r

r = l/α = ½π/150° = 90°/150° = 0,6
18 2 18
2009-10-31T13:28:47+01:00
A) Pole koła = πr²

r = 5

P = 25π

Kąt 72° to ¹/₅ z 360°

Pole wycinka wynosi ¹/₅*25π = 5π j²

b)
150° = ⁵/₁₂ kąta 360°

⁵/₁₂*2πr = ½π | /π

⅚r = ½

r= ³/₅
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T13:36:41+01:00
R=5
alfa = 72 (stopnie)
Pw=(pi)r^(alfa)/360 (stopni)
Pw=(pi) *5^* 72(stopnie)/360 (stopni)
Pw=(pi)*25*72/360,
Pw= (pi)1800/360
Pw=5(pi)

^ to ozn do potegi 2

ł = (pi)r(alfa)/180 stopni
1/2 pi = pi * r *150/180
1/2 = r*15/18
r*15/18=1/2 /*18
r *15= 9/15
r=3/5
17 3 17