Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T21:18:24+02:00
R=5cm
l=h+3cm
h²+5²=(h+3)²
h²+25=h²+6h+9
25-9=6h
16=6h
h=16:6
h=2,67
l=2,67+3=5,67cm
pole=πr²+πrl=3,14×5²+3,14×5×5,67=78,5+89,02=167,52cm²=168cm²

Licze na najlepsze:).
9 4 9
2010-03-28T21:27:38+02:00
H - wysokość stożka
h+3- tworząca stożka
(h+3)²=h²+25
h²+6h+9=h²+25 [z wzoru skróconego mnożenia]
6h=16/:6
h=2,67
l=2,67+3=5,67cm

Pole stożka = Pole podstawy + Pole powierzchni bocznej
Pp=πr²
Pp=3,14*5²
Pp=78,5 cm²

Ppb=πrl
Ppb=3,14*5*5,67
Ppb=89,02 cm²

Ps=78,5+89,02
Ps=167,52cm²≈168cm²
6 4 6