Rysunki przedstawiają uproszczone modele atomów trzech pierwiastków.Podaj nazwy tych pierwiastków chemicznych.
a) +13 )2e- )8e- )3e-
K L M
b) +8 )2e- )6e-
K L
c) +20 )2e- )8e- )8e- )2e-
K L M N

Proszę pomóżcie dam naj!!!
Plisssssssssssss



3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T21:26:01+02:00
A)glin
b)tlen
c) wapń
3 3 3
2010-03-28T21:27:36+02:00
A) glin
b)tlen
c)wapń

aby określić jaki to pierwiastek to patrzysz na tą pierwszą liczbę na napisałaś +13, to w układzie okresowym pierwiastków szukasz pierwiastka z liczbą 13 :)
3 5 3
2010-03-28T21:31:12+02:00
Jak masz podane np. +13, tzn, że taką liczbę ma pierwiastek. A jak tego nie masz podanego, to sobie dodajesz wszystkie e- i ci wychodzi.
a- glin
b- tlen
c- wapń
4 4 4