Szymon zdobył 54 punkty ze sprawdzianu składającego się z piętnastu zadań. za każdą poprawną odpowiedż otrzymywał 5 punktów, a za złą lub brak odpowiedzi tracił 2 punkty. Ile zadań rozwiązał prawidłowo ?

zadanie ma być rozwiązane z 1 niewiadomą
z góry dziękuję ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T21:35:42+02:00
15 - wszystkie zadania
x - ilość poprawnych odpowiedzi
15 - x - ilość błędnych odpowiedzi
Szukane:
Ile zadań rozwiązał prawidłowo ?
Rozwiązanie:
5x - 2(15 - x) = 54
5x - 30 - 2x = 54
5x + 2x = 54 + 30
7x = 84 |:7
x = 12
Odp:Szymon rozwiązał 12 zadań prawidłowo.

Licze na najlepsze:).
2010-03-28T21:42:44+02:00
15 -ilosc pytan
x -ilosc prawidlowo rozw. zadan
15 - x -ilosc nieprawidlowo rozw. zadan
5x - ilos pkt za dobra odp
-2 - za zla odp

5x - 2915-x0=54
5x-30+2x=54
7x-30=54 /+30
7x=84 /:7
x=12


odp. rozwiazal prawidlowo 12 zadan

(mialem to zadanie par tygodni temu)