Odpowiedzi

2009-10-31T13:36:08+01:00
A)
30:3=10 zł -1%

100x10zł=1000zł

b)45:3=15zł

100x15zł=1500zł

c)
210:3=70zł

100x70zł=7000zł

d)225:3=75zł

100x75zł=7500zł
2009-10-31T13:54:05+01:00
A/ 100% - x
3% - 30 zł
x= [100×30]÷3= 1 000 zł
b/ 100% - x
3% - 45
x= [100×45]÷3= 1 500 zł
c/ 100% - x
3% - 210
x= [100×210]÷3= 7 000 zł
d/ 100% - x
3% - 225
x= [100×225]÷3= 7 500 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T13:59:15+01:00
A) x- kwota
30zł = 3%x
30zł = ³/100x |*100
3000= 3x |/ 3
x = 1000zł
b)
45zł = 3%x
4500zł=3x
x=1500zł
c)
210zł =3%x
21000zł =3x
x=7000zł
d)
225zł = 3%x
22500zł = 3x
x=7500zł