PODAWAJCIE CALE ROZWIĄZANIA A NIE TYLKO ODPOWIEDZIE :) PILNE!!

zad 1. Jakie wyrazenie otrzymamy po wykonaniu mnozenia i redukcji wyrazów podobnych w wyrazeniu (2x+4)(x2 - 3x +5)

* jezeli jest jakas liczba po literze to znaczy ze jest to potega :)

zad.2
Wykonaj dzialania posługując sie wzorami skróconego mnozenia...
a) (z+4)(z-4)
b)(3k+2)(3k-2)
c) (5m-3t)(5m+3t)

2

Odpowiedzi

2010-03-28T21:43:00+02:00
Zad.1
(2x+4)(x kwadrat - 3x +5)=
2x do trzeciej-6x kwadrat+10x+4x kwadrat-12x+20=
2x do trzeciej-2x kwadrat-2x+20

Zad.2
a) (z+4)(z-4)
z(kwadrat)-4(kwadrat)
z(kwadrat)-16

b)(3k+2)(3k-2)
3k(kwadrat)-2(kwadrat)
9k(kwadrat!)-4

c)(5m-3t)(5m+3t)
5m(kwadrat)-3t(kwadrat)
25m(kwadrat!)-9t(kwadrat!)

!< kwadrat odnosi się potem tylko do literki czyli do: k, m, t.
Chyba zrozumiesz :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T21:44:01+02:00
Zad.1
(2x+4)(x² - 3x +5)=2x³-6x²+10x+4x²-12x+20= 2x³-2x²-2x+20

zad.2
a) (z+4)(z-4)= z²-4z+4z-16= z²-16
b)(3k+2)(3k-2)= 9k²-6k+6k-4= 9k²-4
c) (5m-3t)(5m+3t)= 25m²+15mt-15mt+9t²= 25m²-9t²

Powinno być dobrze
Pozdrawiam:-)