3.Narciarz zjeżdża ze stoku z przyspieszeniem o wartości 2m/s².Oblicz szybkość narciarza po 12 s jazdy.Sporządź wykres v(t) dla tego ruchu.

5.Opisz, co to znaczy, że wartość przyspieszenia piłki, spadającej ruchem jednostajnie przyspieszonym, wynosi w przybliżeniu g = m/s².Podaj, o ile wzrośnie szybkość tej piłki w drugiej sekundzie.Oblicz szybkość piłki w końcu drugiej sekundy ruchu.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T18:55:05+02:00
3
Vk=Vo+at

Vk- prędkość końcowa
Vo - prędkość początkowa

Vk=2m/s²/12s=24m/s

5. to że w każdej sekundzie prędkość piłki wzrasta o ok. 10m/s
w ciągu 2 sekundy o 10m/s

V=a*t
V=10m/s²*2s=20m/s
7 2 7
  • Użytkownik Zadane
2010-03-31T19:02:13+02:00
Zad3
'a=2m/s^2
to czyli ze w 1 sekundę przebędzie 2 metry
V=a*t
V=2*12
V=24m/s


w załączniku jest wykres
Zad5

5.
Oznacza to,że w czasie 1s prędkość wzrasta o 10m/s
w ciągu 2 sekundy o 20m/s

W ciagu 2s
V=a*t

V=10m/s²*2s=20m/s
12 4 12