Zadanie 1 W trzeb klasach gimnazjum I a Ib i IC jest łacznie 84 uczniów. W Ia jest o 4 uczniów wiecej niz w I b a uczniowie klasy Ic stanowia dwie trzecie liczby uczniów klasy Ia .Ile uczniów jest w kazdej z tych klas
Zadanie 2 Kupujac telewizor płacimy przy odbiorze 40% jego wartości . Pozostała kwotę wpłacamy w 6 ratach po 72 zł . Ile kosztuje telewizor
zadanie 3 Dwaj koledzy Michał i Marcin zbieraja znaczki . Maja ich razem 178. Michał ma o 22 % znaczkó mniej niz Marcin . Ile znaczków ma kazdy z chłopców
zadanie 4 Monika kupiła pewna ilosc zeszytów po 1,70 . Ile mogła kupic takich zeszytów jesli chciała otzymac reszte 10 zł . Ile co najwyzej mogła kupic takich zeszytów ???
Ps Bardzo proszę o pomoc :)))

3

Odpowiedzi

2009-10-31T13:47:33+01:00
X - liczba uczniów w kl. Ia
y- liczba uczniów w kl. Ib
z - liczba uczniów w kl. Ic

x+y+z=84
y=x-4
z=2/3 *x

podstawiamy do wzoru x+y+z=84
x+x-4+2/3 *x=84
x=33
y=33-4=29
z=2/3*33=22
33+29+22=84
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T13:59:36+01:00
Zadanie 1
x-liczba uczniów w klasie Ia
Ib=x-4
Ic=2/3x
razem=84 a zatem

x+(x-4)+2/3x=84
x+x-4+2/3x=84
2x+2/3x=88
8/3x=88/*3/8
x=88*3/8=11*3=33
Ib=33-4=29
Ic=22
zadanie 2
x-cena
0,4x+6*72=x
-0,6x=-432/:(-0,6)
x=432*5/3=144*5=720 zł

Zadanie 3
x-liczba znaczków Michała
Marcin= x+22%x=1,22x
Razem

x+1,22x=178
2,22x=178/:2,22
x=80
Marcin= 178-80=98

2009-10-31T14:01:32+01:00
Zadanie 1.
Dane:
a - uczniowie klasy Ia
b - uczniowie klasy Ib
c - uczniowie klasy Ic
wszystkich uczniów - 84
a+b+c = 84
a = b+4
c = ⅔a = ⅔*(b+4) = ⅔b+8/3

b+4+b+⅔b+⁸/₃=84
⁸/₃b=84-4-⁸/₃
⁸/₃b=252/3-12/3-⁸/₃
⁸/₃b=232/3 |*3
8b=232 /:8
b=29
a=29+4=33
c=⅔*33=22
Odp: W klasie Ia jest 29 osób, w klasie Ib 33, w klasie Ic 22osoby.


Zadanie 2.
100%-40%=60%
60%=0,6x
0,6x:6=0,1x
0,1x=72 /*10
x=720
Odp: Telewizor kosztuje 720 złotych.


Zadanie 3.
Dane:
x - ilość znaczków Michała
y - ilość znaczków Marcina
22%=0,22

x+y=178
x=y-0,22y
x=0,78y
0,78y+y=178
1,78y=178 /:1,78
y=100
178-100=78
Odp: Marcin ma 100, a Michał 78 znaczków.


Zadanie 4.
Trochę dziwne to zadanie, ale rozwiąże tak jak mi się wydaje.

1,7x=10 /:1,7
x≈5,88
Odp: Monika może kupić najwyżej 5 takich zeszytów.