Przygotowano dwa talerzyki z watą i wysiano na kazdym z nich po 10 nasion rzezuchy. na obu talerzykach utrzmywano ta sama wilgotnosc. 1 telerzyk umieszczono w szafce, 2 w lodowce. w tym doswiadczeniu sprawdzano, czy nasiona rzezuchy wykielkuja w niskiej temperaturze.

zadania do zadania;
a)sformuluj problem badawczy,
b)sformuluj hipoteze
c)podaj zestaw I czy II byl proba kontrolna i uzasadnij wybor

prosze o szybka odp !!!!!

2

Odpowiedzi

2009-10-31T14:06:16+01:00
A) Wpływ obniżenia temperatury na kiełkowanie rzeżuchy.

b) Rzeżucha będzie kiełkować słabo w niskiej temperaturze.

c) Grupą kontrolną jest rzeżucha kiełkująca w szafce.

Pozdro)
29 3 29
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T15:16:18+01:00
Problem badawczy : Czy rzeżucha wykiełkuje w niskiej temperaturze?

Hipoteza : W niskiej temperaturze rzeżucha nie wykiełkuje ( lub wykiełkuje wolniej).

Zestaw I był próbą kontrolną, ponieważ nie został on poddany działaniu różnych czynników ( w tym przypadku niskiej temperatury )
71 4 71