5.Pani Maria zarobiła w maju 1200 zł., a w czerwcu o 20% mniej niż w maju. Ile zarobiła Pani Maria w czerwcu?

6.W klasie Kuby najpopularniejszą dyscypliną sportową jest koszykówka, wybrało ją 50% ankietowanych. Kolejna co do popularności jest siatkówka, którą wybrało 25% ankietowanych. Następna dyscyplina sportowa to piłka nożna 20% ankietowanych. Pozostała część klasy jako ulubioną dyscyplinę sportu wybrała piłkę ręczną.
a) Oblicz, ile procent uczniów najbardziej lubi grać w piłkę ręczną.
b) Narysuj procentowy diagram słupkowy lub prostokątny przedstawiający te dane.


*7.Pan Alfred wpłacił do banku 14 800 zł. Roczne oprocentowanie lokaty wynosi 15%. Ile pieniędzy wypłaci pan Alfred po 2 latach?

UWAGA! Stan konta po roku powiększa się o odsetki. Po następnym roku odsetki oblicza się od tej powiększonej kwoty.

3

Odpowiedzi

2010-03-28T22:17:49+02:00
5.Pani Maria zarobiła w maju 1200 zł., a w czerwcu o 20% mniej niż w maju. Ile zarobiła Pani Maria w czerwcu?

100%-20%=80%
1200*80%=1200*4/5=960

ODP:960zł

Zad 6

100%-50%-25%-20%=5%

*7.Pan Alfred wpłacił do banku 14 800 zł. Roczne oprocentowanie lokaty wynosi 15%. Ile pieniędzy wypłaci pan Alfred po 2 latach?

100%+15%=115%

14800*115%=17020

17020*115%=19573

ODP:19573zł
2010-03-28T22:18:46+02:00
5. 20% * 1200 = 240 zł
1200 zł - 240zł = 960zł
Odp: zarobiła 960 zł.

6. a) 100% - (50%+25%+20%) = 5%
Odp. 5% ankietowanych wybrało piłkę ręczną

7*. 15% * 14800 zł = 2220 zł
14800+2220=17020zł
115% * 17020zł = 19423zł
Odp: Po dwóch latach wpłaci 19573zł.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-28T22:21:07+02:00
5.Pani Maria zarobiła w maju 1200 zł., a w czerwcu o 20% mniej niż w maju. Ile zarobiła Pani Maria w czerwcu?

20% z kwoty 1200 zl to 20/100 pomnozone przze 1200, czyli

240.
zarobek w czerwcu= 1200-240= 960 zl

6.W klasie Kuby najpopularniejszą dyscypliną sportową jest koszykówka, wybrało ją 50% ankietowanych. Kolejna co do popularności jest siatkówka, którą wybrało 25% ankietowanych. Następna dyscyplina sportowa to piłka nożna 20% ankietowanych. Pozostała część klasy jako ulubioną dyscyplinę sportu wybrała piłkę ręczną.
a) Oblicz, ile procent uczniów najbardziej lubi grać w piłkę ręczną.
b) Narysuj procentowy diagram słupkowy lub prostokątny przedstawiający te dane.

a) Procent Uczniow, ktorzy NIE wybrali pilki recznej:

50% + 25% + 20% = 95%

Zatem ci, ktorzy wybrali pilke reczna jest 100%-95%= 5%

Odp. 5% uczniow lubi grac w pilke reczna.

*7.Pan Alfred wpłacił do banku 14 800 zł. Roczne oprocentowanie lokaty wynosi 15%. Ile pieniędzy wypłaci pan Alfred po 2 latach?

UWAGA! Stan konta po roku powiększa się o odsetki. Po następnym roku odsetki oblicza się od tej powiększonej kwoty.


Kwota zysku po roku oszczedzania jest rowna 15% z 14800 czyli (15/100) 14800 zl = 2220
Po roku oszczdzania na koncie jest zatem 14800 + 2220= 17020zl

Pokolejnym roku zysk z procentu bedzie rowny 15% z 17020zl
czyli

(15/100) 17020 zl= 2553 zl
Czyli po 2latach oszczedzania z konta mozna bedzie wyplacic
17020zl + 2553 zl =19573 zl

Odp. 19573 zl

matematyka-sos.ucoz.ru