Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T22:22:51+02:00
Azotanu(V) magnezu o wzorze sumarycznym Mg(NO₃)₂
wkradl ci sie maly blad azotan (III) lub (V) istnieja.
mase czasteczkowa liczysz sumujac wszystkie ilosci pierwaistków.
O=16G/MOL
Mg=24,3g/mol
N=14g/mol
sumujemy:
24,3+2*14+6*16 = 148,3 g/mol
2010-03-28T22:24:18+02:00
M = 24+ 2 × (3×16 + 14) = 148 g/mol
2010-03-28T22:26:14+02:00
MMg = 24u
mN = 14×2 = 28u
mO = 16 × 6 = 96u

mMg(NO₃)₂ = 24 + 28 + 96 = 148u

Bo mamy:
1 at. Mg
2 at. N
6 at. O