Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T22:25:01+02:00
X-zarobek miesięczny pana Kowalskiego
y-zarobek miesięczny pani Kowalskiej
y=x+200zł

12x+12y=48000zł
12x+12*(x+200zł)=48000zł
12x+12x+2400zł=48000zł
24x=48000zł-2400zł
24x=45600zł/:24
x=1900zł-miesięczny zarobek pana Kowalskiego

y=1900zł+200zł
y=2100zł-miesięczny zarobek pani Kowalskiej.
odp.miesięczne wynagrodzenie pani Kowalskiej wynosi 2100zł,a pana Kowalskiego 1900zł
2010-03-28T22:27:17+02:00
Zarobek miesięczny pani Kowalskiej - 200+x
zarobek miesięczny pana Kowalskiego - x
Razem rocznie: 48 000zł

12(200+x) + 12x = 48 000
2400 + 12x + 12x = 48 000 /-2400
24x = 45 600 /:24
x = 1900zł

zarobek miesięczny pana Kowalskiego - 1900zł
zarobek miesięczny pani Kowalskiej - 1900zł + 200zł = 2100zł

Odp.: W ciągu miesiąca pani Kowalska zarabia 2100zł, a pan Kowalski 1900zł.
2010-03-28T22:30:36+02:00
X -wynagrodzenie kowalskiego
x+200 -wynagrodzenie kowalskiej

x+(x+200)=48000
2x+200=48000
2x=48000-200
2x=47800/:2
x=23900

x+200=24100

Sprawdzenie: 23900+24100=48000

Odp. Wynagrodzenie pana Kowalskiego wynosi 23900zł a pani Kowalskiej 24100zł.