A) Ile soli należy dosypać do 9 kg pięcioprocentowej solanki, aby otrzymać roztwór dziesięcioprocentowy?
b) Do trzydziestoprocentowego syropu dodano 20 kg wody i otrzymano roztwór dwudziestoprocentowy. Jaka jest całkowita masa otrzymanego syropu?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T22:33:58+02:00
A)
x - ilość soli

5%*9+x=10%(9+x)
0,05*9+x=0,1(9+x)
0,45+x=0,9+0,1x
x-0,1x = 0,9-0,45
0,9x=0,45
x=0,5kg

odp: Należy dosypać 0,5kg soli.


b)
x+20kg - całkowita masa

30% * x + 0% *20 = 20%(x+20)
0,3*x = 0,2(x+20)
0,3x = 0,2x + 4
0,3x-0,2x = 4
0,1x = 4
x = 40

(x+20kg) = 40 + 20 = 60kg

odp: Całkowita masa syropu wynosi 60 kg.
1 5 1
2010-03-28T22:37:03+02:00
A)
0,05 * 9 + x = 0,1 (9 + x)
0,45 + x = 0,9 + 0,1x
0,9x = 0,45
x = 0,5 kg

b)
0,3 * x = 0,2 (x + 20)
0,3x = 0,2x + 4
0,1x = 4
x = 40 kg
40 + 20 = 60 kg