Hrabia Barszczyk wezwał swoich poddanych do zbierania grzybów.

Ogłaszam grzybobranie!!!
Za każdy przyniesiony mi grzyb jadalny
zapłacę talara,ale za każdy grzyb trujący
odbiorę 3 talary.

Antek przyniósł hrabiemu 50 grzybów i zarobił 18 talarów.Ile zebrał grzybów jadalnych, a ile trujących ?

PROSZĘ O PILNE ROZWIĄZANIE !!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T22:35:54+02:00
X-ilość grzybów jadalnych
y-ilość grzybów trujących
x+y=50
1*x-3*y=18

x=50-y
50-y-3y=18
50-4y=18 /+4y
50=18+4y /-18
32=4y /:4
y=8
x=50-8=42

spr. za 42 grzyby jadalne dostał 42 talary
za 8 grzybów trujących musiał oddać 3*8=24
42-24=18
3 3 3
2010-03-28T22:53:29+02:00
X - grzyby jadalne
50-x - grzyby trujace


x-3(50-x)=18
x-150+3x=18
4x=150+18
4x=168 /:4
x=42

50 - 42=8

odp: Antek przyniósł 42 grzyby jadalne i 8 trujacych
1 5 1