Marzena kupila notesy 60 kartkowe 32 i 16. Notesow najcienszych jest o 5 wiecej niz 32 kartkowych a najgrubszych tyle ile 16 kartkowych i 32 kartkowych razem. Wszystkie notesy zawieraja lacznie 1220 kartek. Ile notesow kazdego rodzaju zakupila Marzena ? Uloz odpowiednie rownanie i rozwiaz je

3

Odpowiedzi

2010-03-28T23:02:21+02:00
2010-03-28T23:04:12+02:00
X - 32-kartkowe
(x+5) - 16-kartkowe
x+(x+5) - 60-kartkowe

32x+16*(x+5)+60*(x+x+5)=1220
168x+380=1220
x=5

odp: Marzena kupiła 5szt. 32 kartkowych, 10szt.16 kartkowych, 15szt. 60 kartkowych
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T23:04:37+02:00

notesy 60 kart - x+5+x
notesy 32 kart - x
notesy 16 kart - x+5

60(x+5+x) + 32x+16(x+5) = 1220
60x+300+60x+32x+16x+80 =1220
168x = 1220-80-300
168x = 840 /:168
x = 5
notesy 60 kart - x+5+x = 5+5+5 = 15
notesy 32 kart - x = 5
notesy 16 kart - x+5 = 5+5 =10
5 5 5