Odpowiedzi

  • czup
  • Początkujący
2010-03-28T23:35:04+02:00
Odyseusz bohater Odysei Homera. Legendarny król Itaki, syn herosa Laertesa i jego małżonki Antyklei.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T23:36:25+02:00
Odyseusz mitologiczny władca Itaki, wpadł na pomysł zbudowania konia trojańskiego. Do domu wracał 10 lat, tułając sie po świecie. Jego najbardziej znane przygody to wyspa olbrzymów i z syrenami na morzu. Syreni śpiew sprawiał, że wszyscy rzucali się w morze i gineli. Odyseusz kazał swoim marynarzom zalepić uszy woskiem a siebie przywiązać do masztu i nie odwiązywać pod żadnym pozorem. Kiedy dotarł do domu został zamieniony w starca, więc rodzina go nie poznała. Odyseusz nie było w domu 20 lat, 10 spędzil na wojnie a następne 10 na powrocie do domu.
4 4 4
2010-03-28T23:38:22+02:00
Odyseusz jest bohaterem eposu Odyseja Homera, król Itaki który powraca do niej po wzbogaceniu się okradając miasta.
1 5 1