Działka ma kształt prostokąta,którego szerokośc wynosi 28 metrów , a długośc jest dwa razy większa.na warzywa przeznaczono 3_
4
powierzchni działki, a pozostałą częśc na pasiekę . Ile arów działki przeznaczono na pasiekę?Zapisz wszystkie obliczenia!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T14:31:10+01:00
Szerokość czyli a=28
długość czyli b=56
obliczmy pole całej działki
P=a*b
P=28*56=1568m²
obliczmy część pod warzywa
Ppw=3/4*P=3/4*1568=1176m²
1586-1176 =392m²≈4 ary
5 4 5
2009-10-31T14:37:45+01:00
28 x 2 =56
28 x 56 = 1568 m²
1568 x 3/4 = 1176
1568 - 1176 = 392 m²
392 m2 = 3,92a


No, mam nadzieje, że dobrze!;)
PozdrooO
12 4 12