Potrzebuje jak najszybciej dam naj ; ]]

Potrzebuje obliczeń ; ]]

W czasie kwesty zebrano do puszki 150 zł. Wśród 41 zebranych monet była tylko jedna złotówka, a poza tym tylko dwu
złotówki i pięciozłotówki. Ile było pięciozłotówek, a ile dwuzłotówek ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T10:42:03+02:00
150 - 1 = 149 Czyli tyle zebrano bez tej złotówki.
41 - 1 = 40 Czyli tyle monet wrzucono oprócz złotówki.

monety pięciozłotowe - x
monety dwuzłotowe - y

x + y = 40
5x + 2y = 149

x = 40 - y
5 * (40 - y) + 2y = 149
200 - 5y + 2y = 149
-3y = -51 /: -3
y = 17

x = 40 - 17
x = 23

Monet pięciozłotowych było 23, a dwuzłotowych 17.
2010-03-29T11:02:26+02:00
X-ilość pięciozłotówek
y-ilość dwuzłotówek

x+y=40
x=40-y

5x+2y=149
5*(40-y)+2y=149
200-5y+2y=149
-3y=149-200
-3y=-51/:(-3)
y=17-ilość dwuzłotówek

x=40-y
x=40-17
x=23-ilość pięciozłotówek
odp.pięciozłotówek było 23sztuki,a dwuzłotówek 17 sztuk