Musze to jak najszybciej sie da ; DD
Musze mieć to z obliczeniami dam naj ; ]] HELP !! ; ]]


Książki Ali stoją na trzech półkach. Na drugiej półce jest o 15 książek mniej niż na pierwszej i 2 razy więcej niż na trzeciej. Na pierwszej i trzeciej półce jest razem 2 razy więcej książek niż na drugiej. Ila książek ma Ala ?

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-29T10:49:26+02:00
Dane:
x - ilość ksiażek na I półce
y - ilosc ksiazek na II półce
z - ilosc ksiazek na III półce
y+15=x --Na drugiej półce jest 15 ksiązek mniej niz na pierwszej
y=2z --2 razy wiecej niz na trzeciej
x+z = 2y-- Na pierwszej i trzeciej półce jest razem 2 razy więcej ksiązek niż na drugiej.
Szukamy:
Ile książek ma Ala ?
Rozwiązanie:
x = 2z + 15
x+z = 4z
x = 2z +15
x= 3z
3z= 2z + 15
z=15
x= 45
y = 30
45 + 30+15 = 90
Odp: Ala ma 90 książek.
2010-03-29T10:49:37+02:00
Dane:

x - ilość ksiażek na I półce
y - ilosc ksiazek na II półce
z - ilosc ksiazek na III półce
y+15=x -na drugiej półce jest 15 ksiązek mniej niz na pierwszej
y=2z - 2 razy wiecej niz na trzeciej
x+z = 2y- na pierwszej i trzeciej półce jest razem 2 razy więcej ksiązek niż na drugiej.


Rozwiązanie:
x = 2z + 15
x+z = 4z
x = 2z +15
x= 3z
3z= 2z + 15
z=15
x= 45
y = 30
45 + 30+15 = 90

Odp: Ala ma 90 książek.

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T10:51:27+02:00
X - książki na I półce
x - 15 - książki na II półce
0,5 (x - 15) - książki na III półce

x + 0,5 (x - 15) = 2 (x - 15)
x + 0,5x - 7,5 = 2x - 30
1,5x - 7,5 = 2x - 30
22,5 = 0,5x
x= 45-na I półce

x-15=30-na II półce

0,5*(45-15)=0,5*30=15-na III półce

45+30+15=90

Odp.: Ala ma 90 książek
1 5 1