Przeczytaj wymienione zwroty opisujące reakcje ludzi na różne wydarzenia.
Nazwij emocje , o jakich mogą informować poszczególne zachowania.

a) zblednąć - ......
b) często przełykać ślinę - ..
c) zarumienić się - ...
d) spuścić oczy - ...
e) wzruszyć ramionami - ..
f) zacisnąć ręce w pięści - ..
g) powłóczyć nogami - ..

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T11:34:54+02:00
A) zblednąć -strach
b) często przełykać ślinę - zdenerwowanie
c) zarumienić się - wstyd
d) spuścić oczy -smutek
e) wzruszyć ramionami - znudzenie
f) zacisnąć ręce w pięści - złość
g) powłóczyć nogami - zmęczenie
17 4 17
2010-03-29T11:36:39+02:00
A-strach
b- strach
c- zawstydzenia
d-wstyd
e- obojętnośc
f-złość
9 3 9
2010-03-29T11:37:39+02:00
A) zblednąć - wystraszenie, poczucie mdłości
b) często przełykać ślinę -
c) zarumienić się - nieśmiałość, krępacja
d) spuścić oczy - wstyd, zmieszanie
e) wzruszyć ramionami - obojętność
f) zacisnąć ręce w pięści - zdenerwowanie
g) powłóczyć nogami - zmęczenie
7 4 7