Odpowiedzi

2009-10-31T14:41:49+01:00
P=900
d₁=45
d₂=?
P=½*d₁*d₂
900=½*45*d₂
d₂=40
9 3 9
2009-10-31T14:44:22+01:00
Rozwiązanie:
Pole rombu (P) to połowa iloczynu przekątnych tj.
P=½*(d₁*d₂)
Z danych zadania wynika, że
P=9a=900m²
d₁=45m
Wstawiam dane do wzoru na pole rombu, otrzymuję:
900m²=½*(45m*d₂) //*2 obie strony
1800m²=d₂*45m
d₂=1800m²/45m
d₂=40m
Odp. Druga przekątna ma długość 45 m
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T15:01:02+01:00
P=(d1xd2)/2
P=9a
9a=900m²
d1=45m
d2=?
900m²=(45mxd1)/2 ||x2 obie strony
1800m²=d2x45m||:45
d2=1800m²/45m
d2=40m
Odp. 40 m
7 3 7