Zad 1
Czy 15 litrów wody zmieści się w akwarium o podanych wymiarach?
a) 20cm x 1,6 dm x 3,5 dm
b) 0,3 m x 2 dm x 500 mm
zapisz obliczenia

zad 2
Kostkę lodu, która ma kształt prostopadłościanu o wymiarach 2 cm x 2 cm x 3 cm, wrzucono do pustej szklanki. Jaką objętość będzie miała woda po stopieniu się tej kostki? Można przyjąć, że woda otrzymana z lodu ma objętość o 10% mniejszą niż lód. Zapisz obliczenia

3

Odpowiedzi

2010-03-29T12:57:56+02:00
A) 20cm = 0,2 dm
0,2 * 1,6 * 3,5 = 1,12 dm³

15 litrów to 15 dm³

czyli się nie zmieści

b) 0,3m = 3 dm 500mm = 50 cm = 0,5dm
3*2*0,5 = 3

nie zmieści się

2. kostka lodu ma objętość:
V = 2*2*3 = 12cm³

jaka woda taka objętość kostki. Chyba, że wziąć pod uwagę te 10% mniej, to będzie

(12 * 0,1) + 12 = 13,2 cm³
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T13:43:19+02:00
Zad 1
Czy 15 litrów wody zmieści się w akwarium o podanych wymiarach?
a) 20cm x 1,6 dm x 3,5 dm
b) 0,3 m x 2 dm x 500 mm

a)
2dm x 1.6 x 3.5= 11.2
11.2 < 15 - zmieści sie
b)
3 dm x 2dm x 5dm = 30
30> 15- nie zmieści sie

Zad 2
V = 2 x 2 x 3
V = 12cm³
10% liczby 12 = 1.2
12cm³-1.2cm³=10.8cm³
2010-03-29T13:52:48+02:00

a)
20cm = 2dm
2 * 1,6 * 3,5 = 11,2[dm³]
11,2 dm³ = 11,2l
15 l > 11,2 l
ODP. -> NIE <-

b)
0,3m = 3dm
500mm = 5dm
3 * 2 * 5 = 30 [dm³]
15l < 30 l
ODP. -> TAK <-


2.

Vl = 2 * 2 * 3 = 12 cm³
Vw = 12 - 1/10 * 12 = 12 - 1,2 = 10,8 cm³

ODP. Woda będzie miała objętość 10,8cm³.