Zad 1.Oblicz czas trwania ruchu

a) Turysta przeszedł 12 km trasy z prędkością 6 km/h
b)Antylopa przebiegła dystans 100 m z prędkością 20 km/h
c)Samochód przejechał dystans 2 km z prędkością 60 km/h
d)myśliwiec przejechał odległość 2000 m z prędkością 500 km/h

zad 2 Wyraź w kilometrach na godzinę:

a) prędkość żółwia zielonego w wodzie 10 m/s
b) prędkość biegnącego królika 16 m/s
c) prędkość żółwia zielonego na lądzie 50 cm/s
d) prędkość ślimaka 13 mm/s

Plis pomocy!
dam naj ;]

2

Odpowiedzi

2009-10-31T14:48:21+01:00
1 a) s= 12 km v= 6km/h= t= 12km/6km/h= 2h
b) s= 100m=0,1km v= 20km/h t= 0,1km/20km/h=0,005h
c) s= 2km v= 60km/h t= 2km/60km/h=0,0333333...h
d) s=2000m=2km v=500km/h t= 2km/500km/h=0,004h
4 1 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T14:53:26+01:00
A) Turysta przeszedł 12 km trasy z prędkością 6 km/h
s=12 km
v=6km/h
s=v*t
t=s/v
t=2h
b)Antylopa przebiegła dystans 100 m z prędkością 20 km/h
s=100m
v=20km/h=5,6m/s
s=v*t
t=s/v
t=18 sek
c)Samochód przejechał dystans 2 km z prędkością 60 km/h
s=2 km
v=60 km/h
s=v*t
t=s/v
t=0.033h=2 min
d)myśliwiec przejechał odległość 2000 m z prędkością 500 km/h
s=2000m=2 km
v=500 km/h
s=v*t
t=s/v
t=0,004h=0,24 min
2 2 2